top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraRobert Ach-Hübner

Čeho je dobré si všimnout ve svém těle (a možná si toho nevšímáme)

Aktualizováno: 6. 4. 2023

Když prožíváme nepříjemné situace, přirozenou tendencí je zatínat různé svaly. Často si toho ale nejsme vědomi a držíme některé části těla v napětí dlouhodobě. To může mít dopad na naše zdraví. Jak s tím pracovat?

Všímavý pohyb

Dlouhodobá tenze může vést k zdánlivě nesouvisejícím potížím (např. různým typům bolesti včetně bolesti zad či migrén).


Proto může být fajn se minimálně jednou denně na moment zastavit, proscanovat si v duchu svoje tělo a všimnout si, jestli nemáme něco v napětí.


U mnoha z nás to bývá např.:

  • břicho

  • ramena (jsou pak zvednutá)

  • krk

  • čelist

  • oblast kolem očí

  • svaly pánevního dna

  • zadek

Když si napětí všimneme, vědomě je můžeme uvolnit.


Pak můžem chvíli pozorovat, jestli ta část zůstává uvolněná. Často je napětí už zvyk, a tak se má tělo tendenci po pár sekundách opět sevřít.


Zvyk se ale dá změnit. Když si uděláme zvyk z tohoto cvičení, tak se postupně i naše sevření bude uvolňovat :)


Tak co, už víš, v jaké části tvé tělo schovává nejvíce starostí?


PS: Některé typy napětí nelze uvolnit pouze vědomým rozhodnutím. Tomuto se budu věnovat v příštím článku, takže stay tuned in :) Pokud nechceš, aby ti unikl, můžeš se přihlásit k odběru newsletteru níže.


PSS: schopnost být si vědom/a svého těla a lépe s ním pracovat trénujeme v rámci kurzu Klidná mysl pomocí mindfulness technik. Pokud tě to zajímá, mrkni na více informací zde.







76 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Chcete se dozvědět víc?

Nechte si doručovat tipy pro osobní rozvoj ve formě článků, vedených meditací a informací o nových podcastech či kurzech. Stačí se přihlásit k odběru newsletteru níže (chodí zhruba jednou měsíčně) či sledovat Instagram @ach_robert

Děkuji. Jsem rád, že zůstáváme v kontaktu.

bottom of page